Barn och tro

Hur vi ser på barnen och deras relation till Gud

Hur vi ser på barnen och deras relation till Gud påverkar hur vi tilltalar barnen och inbjuder dem till att närma sig Gud.

Vi ser hur Jesus tydligt lyfter fram barnen som förebilder. Att vara som barnen är att vara stor i Guds rike. Vi tror därför att barnen har del av Guds rike. Vi tror att barn mycket tidigt kan ha en levande egen Gudsrelation. (Mark 10:14)

Att fortsätta följa

I bibeln kallas Jesus människor till efterföljelse, att följa honom. Vi tilltalar alla barn som älskade och omfamnade av Gud.

Vi ser i bibeln att Jesu utmaning till omvändelse är en ”vuxen händelse” som utgår ifrån en tydlig insikt om skuld och ett nytt inriktningsval. Vi tror inte det är rätt att helt okomplicerat använda Bibelns kallelse till omvändelse på samma sätt gentemot barn som vuxna.

Vi väljer istället att uppmuntra barnen till att fortsätta följa Jesus ju äldre de blir.

Barn i Aspnäskyrkan

info@aspnaskyrkan.se