Aspnäskyrkan – en plats för Dig!

Vi är en församling som vill vara på väg. På väg att bli mer lika Kristus, mer sanna människor. På väg mot varma relationer som hjälper och stöder.

Vår församling har två poler. Gudstjänsten på söndag, då många samlas i kyrkan för att tillbedja Gud, fira Herrens måltid och ta del av undervisningen är den ena. Den andra är den lilla gruppens gemenskap i hemmen. Många av oss som tillhör Aspnäskyrkan är därför också med i en liten smågrupp. Det bästa sättet för Dig som är ny i kommunen, eller i tron, att lära känna församlingen och få nära relationer, är att komma med i en sådan grupp.

Vi vill vara en multikulturell församling där alla är välkomna! Alla som söker sig närmare Jesus har en självklar plats i Aspnäskyrkan. Vare sig man har sina rötter i andra länder eller har förfäder som bodde i Gåseborg, vare sig man är 19 eller 91 kan Aspnäskyrkan få bli ditt andliga hem!

Vår församling bedriver också barn- och ungdomsverksamhet för olika åldrar. På sommaren samlas vi ofta på vår församlingsgård Baset vid Mälaren. Vi har ett rikt musikliv med stor bredd och till kyrkan söker sig alla generationer och många olika språkgrupper.

Men det viktigaste är inte våra verksamheter, utan relationerna. För det är ju genom relationer vi växer. Det är i mötet med Gud och människor som vi formas. Vill Du ha kontakt med oss får Du gärna hugga tag i oss efter gudstjänsten, ringa eller skriva några rader så tar vi kontakt.

Välkommen, det finns plats för Dig!

Aspnäskyrkan på Wikipedia

Hitta hit